15 mars 2016

Present till svärmor.

Min svärmor fyller 75 år och jag har stickat en sjal till henne. Jag har stickat denna modell en gång tidigare då min mormor fyllde 90 år, mönstret finns på ravelry och heter "Latte e Miele". Sjalen är väldigt snabbstickad och mönstret är superbra. Denna gång fick det bli en lite mer somrig variant så jag har stickat den i Line från Sandnes Garn, det är en blandning av bomull, lin och viscose. Garnet är ett av mina absoluta favoritgarner allra helst nu när det börjar närma sig varmare tider. Jag har nu en tröja på stickorna i samma garn och har stickat flera plagg i det.

Den oblockade sjalen....


Här är den blockad...

Jag vill ge bort sjalen i något annat än presentpapper och bestämde mig för att sy en tygväska att lägga den i och som sedan kan användas till annat. Jag är inte särskilt bra på att sy men fick iaf ihop denna väska.


Så här ser den ut inuti, den fick en liten ficka också...


Hoppas hon blir glad...


När jag ändå hade symaskinen framme blev en väska som jag började på för ca. 13 år sedan också klar.


Det är rätt kul att sy men inte riktigt lika praktiskt som att ta fram stickningen som man kan sitta med vart man vill. Ska definitivt sy mer ändå, jag har en klänning på gång men den är så mycket mer komplicerad  än en tygpåse.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar