12 augusti 2015

Lite färdiga projekt!

De senaste dagarna har jag avmaskat några ufo:s. Här kommer lite bilder..

Min Blacklily har varit färdig ett tag nu, jag är nöjd med den. Den är stickad i dubbelt garn, en tråd Line och en tråd Mandarinpetit båda från Sandnes garn.



Detta linne har jag stickat i Line till min dotter. Kul när hon vill ha något som mamma stickat tycker jag!


En mysig krage till kalla vinterdagar har också blivit klar så här mitt i sommaren, men det dröjer nog inte så länge innan den går att använda skulle jag tro. Mönstret är gratis från Purlsoho och man stickar en rak tub som formas genom att man byter från grövre stickor till tunnare,  superenkel. 


Sjalen har jag stickat till min mormor som fyller 90 år imorgon, den är stickad i ett garn från Onion som innehåller ull och nässlor. Hoppas hon blir glad:)


Rutorna är starten till mitt nästa projekt. Tänkte göra en tröja där kroppen är virkad och ärmarna stickade. Får se vad det blir av denna id'e...


/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar