23 juni 2015

Lyxsömnad

Åh vad jag längtar efter lite mindre regn.
Under den väntan så syr jag klart min sommarblus utan ärm.


Tyget är en blandning av bomull och siden, så tunt och behagligt.
Inköpt hos Tygverket förra året vid den här tiden.


Det är ett sant nöje att använda min overlock - Baby lock Evolution - som funnits i min ägo i snart 2 år.


Sömmen blir så bra på det tunna tyget


Min 20 år gamla Bernina 10 80 är också en helt suverän maskin. Den har aldrig krånglat, vilket är en förutsättning när man syr i tunna tyger och silkestråd.


När jag började lägga ut mönsterdelarna på tyget fick jag för mig att ha mönsterpassning på några av sömmarna, vilket kanske inte var så smart. 
Det tog mycket tid men visst ser det lite extra ut ändå?

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar