27 juni 2015

Då var den klar, Surry Hills-koftan nr: 2

Det var ett tag sedan jag startade med min första Surrry Hills-kofta. 
Min allra första kofta med spetsmönster och allt är Malins förtjänst.
Jo, jo hon är bra på att "lura mig" :-) och tur är det.


Förutom spetsmönsterstickningen så fick jag även träna på magic loop.


Inte helt lätt att ha koll på allt när det är flera nya saker...


…men till slut var ärmarna på plats tillsammans med bak- och framstycket.


Glasknappar från Knapp-Carlssons.

Men riktigt nöjd med den första koftan blev jag inte…så nytt garn och funderingar och funderingar och...


…så startade jag en ny Surry Hills-kofta...


…allt gick fin-fint tills jag upptäckte att jag fått en maska för mycket vid ena ärmhoptagningen…
Provade att repa upp en rapport, men det blev lite för mycket garn över så jag repade 16 varv.
Ja, 16 varv...


…yes, på banan igen!


…med extrta god koll.


Så här blev ökningarna i sidan och på ärmen, supernöjd.
Men jag har fått klurat, helt nytt område i stickvärlden för mig.


Knapparna av glas inköpta hos Knapp-Carlsson , Göteborg.
Mönstret hittar du här och det är gratis. 
Garnet är Cotton Merino, Drops och det har jag inhandlat på Litet Nystan , som finns på Söder i Stockholm.
Nu ska jag prova koftan för att se om det är något mer som behöver justeras. 
För jag har bestämt mig för att repa upp den första och sticka om den.
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar