24 mars 2015

Spetströja nr. 2.

Ja det blev ju en till likadan spetströja som den jag stickade senast, denna gång i bomullsgarn. Pga att jag stickat många sena kvällar med ögonen fulla av grus så har halsringningen på denna blivit annorlunda, mer rund, men jag tycker det blev bra också. Jag upptäckte att maskantalet var helt olika på fram och bakstycket när jag bara hade några varv kvar så jag är glad att den passar för jag hade nog inte orkat något annat;-)

Här kommer lite bilder under arbetets gång...


 Lite stickning i solen.....
 Ärmar, stickas på....
 Klar!!!

Jag tycker det är väldigt roligt att sticka spetsstickning nu så jag fortsätter väl... Mitt nästa projekt blir Waterlily som jag tänkte sticka i Super soft. Jag försöker ju använda garn jag har och de senaste två tröjorna har jag stickat av garn som var tänkt till något annat för länge sedan och det känns så bra att det blir något av det:-)

Waterlily!!!
/Malin
                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar